- This event has passed.
Vässa marknadsföring och sälj av vandring
13 februari, 2019 kl 17:00 - 19:00
Inbjudan till workshop den 13 februari kl 17 i Höganäs stadshus
TILL TURISTFÖRETAG OCH SERVICELEVERANTÖRER KRING KULLALEDEN
Det har nu gått fem år sedan (november 2014) den ideella föreningen Kullaledens vänner startade. Syftet var och är att bevaka kvalité och utveckling av Kullaleden. Men lika viktigt för oss är att Kullaleden fyller en funktion som hälso- och intäktsskapande produkt av betydelse för lokalbefolkningen och besöksnäringen.
Därför startar vi, Kullaledens vänner tillsammans med Höganäs kommun, året med att bjuda in dig som är företagare längs leden och i Kullabygden till en work shop.
PROGRAM
Digital Kullaledsvandring – inspiration
Presentation av Kullaledens vänners verksamhet och närvarande företag
Presentation av det internationella nätverket Leading Quality Trail
Hur marknadsförs vandring i Kullabygden idag?
Workshop i mindre grupper med målet att hitta samarbetsformer
Vi ser fram emot en kreativ och intressant diskussion. Anmäl dig redan idag!
Datum: Onsdagen den 13 februari kl. 17-19
Plats: Höganäs stadshus, sessionssalen
Anmäl dig: https://simplesignup.se/event/145779
*Hur kan vi tillsammans optimera marknadsföringen och öka din försäljning till presumtiva besökare?
*Vad kan Kullaleden och Kullabygden erbjuda som passar den aktiva och klimatsmarta resenären?
*Hur blir vi tillsammans bäst i Skåne på att vara ett lättillgängligt och exotiskt resmål på ”tågvänligt” avstånd bäst i norra Europa..?
*Hur får du som företagare bäst nytta av Kullaleden?
Enligt en undersökning utförd av Svenska Turistföreningens (STF) kommer vandring och äventyr vara de starkaste trenderna inom resande 2020:
”Vi ser att allt fler vill uppleva naturturism och ekoturism. Människor vill åt det oförstörda och fräscha i naturen”.